Și dacă nu este nici o problemă cu sistemul de educație?

Măcar câteva rânduri să scriu despre ziua de ieri, 31 august, despre orele în care aproape două sute de oameni implicați și pasionați de educație s-au aflat în aceeași sală. Și despre ceea ce m-a impresionat cel mai mult.

Înainte de a purcede către Biblioteca Națională, după ce toată dimineața am ascultat muzică de concentrare etc, mi-am spus să trag o carte din setul de Points of You, să vedem care este perspectiva care îmi lipsește din procesul pregătit.ok

”Everything’s okay” a spus imaginea selectată. Și în tot timpul zilei și conferinței mi-au răsărit întrebările ”ca ciupercile după ploaie”:

Și dacă problema nu este în sistemul de educație? Și dacă nu este despre sistem, despre lucruri (things), ci despre oameni? Ghetele acestea par la fel, ca și copiii dintr-o clasă, însă sunt diferite, ca mărime, ca uzură, ca intensitate a efortului, roțile sunt diferite ș.a.m.d. Ce îmi place, la ce rezonez în această imagine? Ce lipsește? Este sigur că e o imagine statică, lipsește viața, agitația, acțiunea. Dar și așa poate fi ”okay”, pentru că ele sunt în pauză (ca și elevii&profesorii) în vacanță. Și vor prinde viață de îndată, mai sunt câteva ore/zile.

Și am parcurs atelierul despre ”Acces și succes” și atunci am înțeles că o parte dintre posibilii beneficiari ai sistemului nu vor veni să își folosească ”ghetele”, nu vor reveni din pauză, din vacanță. Și nimeni nu se va întreba ”de ce?”, ”unde se află dacă nu sunt aici?”.

Deși ”everything’s okay”, imaginea îmi vorbește despre absență și tăcere: absența din sistem a zeci de mii de copii și tăcerea care le însoțește absența. Și uite așa, scriind aici, după o zi istovitoare, câteva rânduri, recapăt răspunsuri la întrebarea de ce sunt eu în acest cor care spune că nu e bine. Pentru că eu cred că poate fi bine, pentru că educația nu este despre (…) ci despre oameni, creșterea lor și mai ales viața lor împlinită. Și mai cred că, înainte de a ne uita la problemele din sistemul de educație, dacă nu vrem să ne dinamităm viitorul, mai întâi ar trebui să fim siguri că toți copiii se află cuprinși în sistem.

#coalitiapentrueducatie, #cpedu.ro, institutul de studii populare

 Și dacă nu este nici o problemă cu sistemul de educație?

1 Comment

  1. Rodica Obancea | | Răspunde

    Imi place perspectiva de acceptare a ceea ce este in sistem.
    Cumva simt ca ceea ce lipsește este exact acceptarea si bucuria pentru ca ne-a adus in acest punct. Cumva observ ca ne dorim schimbarea sistemului dintr-o stare de neeacceptare si revolta împotriva sistemului… Un fel de pace obținută prin război… Poate ma înșel…
    Cred ca este relevat pentru schimbare cel ce intervine si sursa(starea) din care o face…
    Spor la treaba:)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *